GreekMaster

direct downloads
 
ΦόρουμΠόρταλΗμερολόγιοΣυχνές ΕρωτήσειςΑναζήτησηΕγγραφήΚατάλογος ΜελώνΟμάδες ΜελώνΣύνδεση

Μοιραστείτε | 
 

 Jaguar XF - 22/01/2008

Πήγαινε κάτω 
ΣυγγραφέαςΜήνυμα
cordoba-Thanos
Corporal
Corporal
avatar

Άντρας
Αριθμός μηνυμάτων : 295
Ηλικία : 31
Location : Sta ksena
Registration date : 11/01/2008

ΔημοσίευσηΘέμα: Jaguar XF - 22/01/2008   Τετ Ιαν 23 2008, 00:23

Jaguar XF




Μπορεί οι εφημερίδες να γράφουν εδώ και καιρό για σενάρια περί πώλησης της Jaguar από τη Ford Motor Company, ωστόσο αυτό το σκηνικό φαίνεται ότι δεν επηρέασε το τμήμα εξέλιξης της αγγλικής εταιρείας. Αντίθετα, οι ιθύνοντές του παραμέρισαν το κλασικό φλεγματικό βρετανικό στιλ και προχώρησαν τη δουλειά τους σε έντονους ρυθμούς, παρουσιάζοντας δείγματα γραφής της στο καινούργιο τους μοντέλο, την XF.



Η ομάδα γύρω από τον αρχιμηχανικό, Μικ Μόαν, κινήθηκε σαν να εφηύρε το αυτοκίνητο εκ νέου, αφού, σύμφωνα με δηλώσεις τους, «η σχεδίαση, η ποιότητα κατασκευής, η τεχνολογία, ο εξοπλισμός, η οδική συμπεριφορά και η ασφάλεια της XF θέτουν πλέον τα στάνταρντ της κατηγορίας».



Αυτές οι δηλώσεις έχουν, φυσικά, ένα στόχο: τον αντίπαλο, που ονομάζεται «ABM». Πώς αναλύονται τα τρία αυτά γράμματα; Audi, BMW και Mercedes, και πιο συγκεκριμένα η αναφορά γίνεται στα ανταγωνιστικά A6, Σειρά 5 και E-Class, αντίστοιχα. Έπειτα, λοιπόν, από την πρώτη μας οδηγική επαφή με την XF, θεωρούμε ότι οι τρεις γερμανικές εταιρείες πρέπει να λάβουν σοβαρά υπόψη τους τη βρετανική απειλή.



Εξωτερικά, η νέα Jaguar είναι, σε σχέση με την προκάτοχό της, την S-Type, κατά 6 εκ. μακρύτερη και κατά 1 εκ. ψηλότερη. Μ’ αυτά τα δεδομένα το σχήμα της είναι φλατ, γεγονός που τη φέρνει κοντά στο παραδοσιακό στιλ της εταιρείας με το όνομα του γνωστού… αιλουροειδούς αλλά και που την κάνει να ξεχωρίζει από τους ανταγωνιστές της.



Ουσιαστικά, η Jaguar θέλει την XF να παραπέμπει περισσότερο σε 4θυρο κουπέ, επομένως ο άμεσος αντίπαλος από τη Mercedes δεν είναι τόσο η E-Class, όσο η CLS. Όπως και να ’χει, το εν λόγω όχημα είναι -εμφανισιακά- μια πραγματική αγριόγατα. Ανοίγοντας την πόρτα, βλέπεις -και αισθάνεσαι άμεσα ότι έχεις να κάνεις με- δέρμα υψηλής ποιότητας, που το συναντάς παντού, στα καθίσματα, στις επενδύσεις των θυρών, ακόμα και στο επάνω μέρος του ταμπλό. Δε θα το βρεις μόνο στις «πλούσιες» εκδόσεις, αλλά και σε όλες.



Πριν από την εκκίνηση του κινητήρα, έρχεσαι αντιμέτωπος με το πρώτο gadget: ο διακόπτης Engine Start-Stop αναβοσβήνει με ρυθμό που θυμίζει τους παλμούς της καρδιάς. Ίσως να είναι λίγο υπερβολικό, είναι όμως συμπαθητικό σε κάθε περίπτωση.



Πιθανότατα οι Βρετανοί ήθελαν συνδέσουν συνειρμικά την ανθρώπινη καρδιά με την καρδιά του αυτοκινήτου. Η XF εφοδιάζεται με τρεις βενζινοκινητήρες κι έναν ντίζελ (βλ. σχετικό πίνακα). Για την πρώτη επαφή εμείς διαλέξαμε τον πιο ισχυρό, το βενζινοκίνητο V8 των 4,2 λίτρων, ο οποίος, με τη βοήθεια ενός μηχανικού υπερσυμπιεστή (Compressor), αποδίδει 416 ίππους. Ο λόγος; Αν η ανάρτηση και το πλαίσιο εκτελούν σωστά την αποστολή τους, γιατί να υπάρχει πρόβλημα στα πιο αδύναμα μηχανικά σύνολα;



Ξεκινώντας για την πρώτη βόλτα, συναντάς το δεύτερο gadget: Ο επιλογέας του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων, Drive-Selector, βγαίνει αθόρυβα μέσα από την κεντρική κονσόλα. Δεν πρόκειται, όμως, για έναν κλασικό μοχλό, αλλά για ένα στρογγυλό διακόπτη από ματ αλουμίνιο, ο οποίος, μάλιστα, δεν είναι μεγαλύτερος από τους αντίστοιχους των συστημάτων MMI (Audi), iDrive (BMW) και Comand (Mercedes).



Το θέμα, ωστόσο, είναι ότι στην Jaguar έχει ουσιαστικό λόγο ύπαρξης, ενώ η λειτουργία του δεν είναι πολύπλοκη. Να σημειωθεί ότι όλες οι εκδόσεις της XF εφοδιάζονται με το συγκεκριμένο αυτόματο κιβώτιο, που έχει 6 σχέσεις και, φυσικά, διαθέτει και χειροκίνητο πρόγραμμα με paddle στο τιμόνι. Οι δε εντολές του επιλογέα-διακόπτη μεταφέρονται στο κιβώτιο ηλεκτρονικά, και όχι μηχανικά.



Η XF κινείται στο δρόμο με απόλυτη ηρεμία και χαλαρότητα. Την ίδια στιγμή, ο οδηγός και ο συνοδηγός απολαμβάνουν τη ζεστή αγκαλιά των μπροστινών καθισμάτων με τις πολλαπλές ηλεκτρικές ρυθμίσεις και ο σχεδόν… βωβός V8 (γνωστός πιο πρόσφατα από την XKR) περνά με μαεστρία τη δύναμή του στους επιβλητικούς τροχούς των 20 ιντσών.



Όλα αυτά, υπό κανονικές συνθήκες. Γιατί, αν ο οδηγός βυθίσει το δεξί πεντάλ στη μοκέτα, τότε το σκηνικό αλλάζει άρδην: Τα 560 Nm (57,1 χλγμ.) ροπής ορμούν με βία στον πίσω άξονα και εκτοξεύουν τη λιμουζίνα των 1,9 τόνων από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα σε 5,4 δλ.! Ένα σκηνικό που έχει για… σάουντρακ το στρίγκλισμα του μηχανικού υπερσυμπιεστή της Eaton, ο οποίος πιέζει τον αέρα στις συνολικά 16 βαλβίδες εισαγωγής στους 8 κυλίνδρους.



Παρά το ντελίριο (οδηγού και αυτοκινήτου), η ανάρτηση δεν υπερφορτώνεται σε καμία περίπτωση. Παράλληλα, κάθε τάση εκτροπής από την ιδανική πορεία φιμώνεται άμεσα από τους διάφορους ηλεκτρονικούς φύλακες-αγγέλους, που θα είναι στάνταρντ σε όλες τις εκδόσεις, συμπεριλαμβανομένου του Understeer Control Logic, το οποίο προλαβαίνει την υποστροφή, επεμβαίνοντας όπως πρέπει σε κινητήρα και φρένα.



Αλλά και σε επίπεδο παθητικής ασφάλειας είναι εξαιρετική η XF, αφού οι επιβάτες μπορούν να εμπιστευθούν την τύχη τους στην υπερπλήρη σειρά αερόσακων. Αλλά και οι πεζοί, από την πλευρά τους, αισθάνονται ασφαλείς, από τη στιγμή που, σε περίπτωση επαφής τους με τη νέα Jaguar, ένα εύκαμπτο και ελαφρύ τμήμα του καπό της ανασηκώνεται και μεγαλώνει την απόσταση κρούσης από το βαρύ κινητήρα.



Ωστόσο, ένας Άγγλος… Λόρδος προτιμά απλώς να ταξιδεύει, και όχι να τρέχει με πολλά. Έτσι, αρκεί μέχρι και ο πιο αδύναμος κινητήρας της σειράς, ένας V6 τουρμποντίζελ της Peugeot, με ισχύ 207 ίππων και τελική ταχύτητα 229 χλμ./ώρα. Η κατανάλωσή του, σύμφωνα με τον κατασκευαστή, είναι 7,5 λίτρα/100 χλμ., ενώ αυτή του ισχυρότερου βενζινοκινητήρα των 416 ίππων φτάνει τα 12,6 λίτρα/100 χλμ.



Βέβαια, οδηγώντας χαλαρά την XF αυτοί οι αριθμοί περνούν σε δεύτερη μοίρα, γιατί ο οδηγός της Jag απολαμβάνει το άμεσο τιμόνι (με τη μεταβαλλόμενη υποβοήθηση, ανάλογα με την ταχύτητα), το πολύ καλό επίπεδο άνεσης και την ευθυβολία, χάρη στο μακρύ μεταξόνιο (2,91 μ.). Αν δεν έχει, μάλιστα, ανοικτό το -στάνταρντ και με οκτώ ηχεία- ηχοσύστημα, τότε θα ακούει μόνο τον… ψίθυρο του -επίσης στάνταρντ- αυτόματου συστήματος κλιματισμού.



Ταυτόχρονα, θα χαίρεται άφθονες λεπτομέρειες, όπως το μπλε φωσφοριζέ φωτισμό του πίνακα οργάνων και των διακοπτών, την άψογη εργονομία που εξασφαλίζουν συν τοις άλλοις οι ελάχιστοι διακόπτες και τα λίγα χειριστήρια, ενώ λόγος χαράς είναι και ο μεταβαλλόμενος χώρος αποσκευών, που με αναδιπλωμένη την πλάτη των πίσω καθισμάτων φτάνει μέχρι και τα 960 λίτρα.



Η XF αναμένεται να κάνει το ντεμπούτο της στην Ελλάδα το Μάρτιο. Οι τιμές της είναι ακόμη άγνωστες, ώστε να συγκριθούν με αυτές της «ABM». Το σίγουρο είναι ότι το image μιας Jaguar είναι ανεκτίμητο.

autobild.gr

_________________
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών
 
Jaguar XF - 22/01/2008
Επιστροφή στην κορυφή 
Σελίδα 1 από 1

Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτήΔεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
GreekMaster :: Αυτοκίνηση - Αuto Moto & Sports-
Μετάβαση σε: